fredag 3 juli 2009

Presenttips

Present till tjejen
När det kommer till presenter till tjejen så blir man nästan alltid lika stressad. Jag tror att det händer pga att man som pojkvän, man eller vän till denna person är rädd för att inte göra henne tillräckligt glad.

Det jag tror vi killar ibland gör fel är att vi tror att ju dyrare presenten är desto gladare blir tjejen. Nu vet vi att detta absolut inte gäller alla tjejer. Det tjejen vill ha är en överraskning som får henne att känna sig speciell. Presenten behöver faktiskt inte ens kosta något så länge denna effekt kan uppnås.

Något jag vet är viktigt är att hon förstår att du har tänkt igenom vad du ger henne och inte bara köpt något för köpandets skull.

Nedan kommer ett idéförslag på en grej du kan göra som inte är tokavancerad men ändå får önskad effekt.

Idéförslag 1 (OBS: Detta kan du bara göra ifall du verkligen älskar henne)

Tänk dig att du ringer till hennes chef eller kompis på jobbet. Ni möts upp dagen innan din tjej fyller år. Du ger henne 12 Speaking Roses där det t ex står "Jag älskar dig" på 12 olika språk (12 st står för "Du är underbar"). Vad hennes kollega nu gör är att hon sätter dom i en stor vas och placerar dom på tjejens bord. Denna maffiga bukett kommer slå alla med häpnad då den bara är så vacker och exklusiv.

För att få önskad effekt ska du samma dag hon fyller år låtsas glömma bort att det är hennes födelsedag (Om hon inte lyckas påminna dig, vilket definitivt kan hända :). Vitsen med detta är att få maximal effekt då hon nu inte längre förväntar sig något. När hon kommer in till jobbet förstår hon genast att du inte alls glömt bort hennes dag utan tvärtom. Tänk dig vilken kul överraskning och hur romantiskt du kan göra denna dag med relativt enkla medel.

Present till killen
Till en början så kan man ju direkt säga att rosor inte är något man tänker på att ge sin kille i första hand. Varför vet jag inte riktigt men det handlar nog om att det inte finns någon riktig kultur för det. Med Speaking Roses är det annorlunda.

Vilken kille som helst skulle bli glad av en ros där det t ex står "Ikväll är jag bara din". Tänk er killar, kan det bli bättre än så? Budskapet är viktigare än mediumet.

- Säg det med rosor från Speaking Roses!

3 kommentarer:

  1. Kommer man kunna köpa rosor från er till fars dag? Vilket datum kommer jag kunna köpa rosor från er hemsida?

    /Malin

    SvaraRadera
  2. Hej Malin,

    Absolut! Speaking Roses fungerar alldeles utmärkt på fars dag. En unik och personlig present som slår helt rätt!
    Vi beräknar att vår webshop är uppe någon gång nu under sommaren. Håll utkik, och under tiden kan du bli medlem i vår Facebook-grupp så kan du ta del av kampanjerbjudanden och annat kul! Sök "Speaking Roses Sverige" i sökrutan på Facebook så hittar du oss!

    Vi hörs!

    /André

    SvaraRadera
  3. Ikväll är jag din- Hahaha. Hade jag fått den rosen av min fru med den texten på så hade jag förmodligen skämts ihjäl. Är det itne lite väl vulgärt??? Ok med "jag älskar dig" men "ikväll är jag din" är lite väl att ta i. Alla kanske inte är som du André men jag kan tänka mig att många hade gillat tanken med denna vulgära text.

    SvaraRadera