måndag 13 juli 2009

Rosors betydelse när det gäller färgkombinationer

Många har mailat mig och undrat över vad alla olika färgkombinatiner har för betydelse när det kommer till rosor och blommor. Så istället för att maila er var och en så klargör jag det nedan en gång för alla :)

Röd/Vit
- Ovillkorlig kärlek
- Sammanhållning, enighet
- Samspel

Rosa/Vit
- Harmoni
- Genuin sympati

Lila/Vit
- Försoning
- "Låt oss göra det bättre"
- "Jag är ledsen"

Lila/Rosa
- Stor beundran
- Hopp inför framtiden

Orange/Gul
- Vänskap
- Partnerskap

Röd/Orange
- "Bra jobbat"
- "Gratulerar"
- "Tack"

Grön/Gul
- "Kör på"
- "Få det att hända"
- Framgång

Röd/Grön/Lila/Gul/Rosa/Orange/Vit
- Överflöd av känslor
- "Så mycket att säga"

----------

- Säg det med rosor från Speaking Roses!

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Jag heter Göran och jag har också försökt maila dig men av någon anledning så kommer inte mitt mail fram. Vad betyder en ros med färgen brun.

    SvaraRadera
  2. Hej Göran,

    Det betyder att rosen förmodligen är gammal :S

    /André

    SvaraRadera